Ultimele luni au fost, pentru toţi, o lecţie. O lecţie despre noi înşine, despre munca noastră şi despre spaţiul în care ne aflăm. Pentru mulţi, au fost imboldul care ne-a determinat să ne adaptăm şi să îmbrăţişăm neprevăzutul. Am început să lucrăm de acasă şi, între timp, poate că am descoperit şi partea bună a perspectivei work from home.
Munca de acasă vine, de fapt, cu multe avantaje atunci când ai spaţiul amenajat optim. Iar prin spaţiu, nu ne referim la o încăpere separată în sine pe care să o numeşti birou. Spaţiul tău de lucru poate fi un colţişor din apartament – în ciuda aparenţelor, e tot ce ai nevoie. Poate cel mai important este doar să delimitezi bine spaţiul. Este un detaliu mult mai semnificativ decât cel al dimensiunilor biroului tău.
De ce spaţiu ai nevoie?
Te-ai hotărât, aşadar, să lucrezi de acasă. Pentru aceasta, ai nevoie, întât de toate de un birou. Una dintre cheile productivităţii este linia de demarcaţie dintre muncă şi relaxare. E mai simplu să fii distras atunci când lucrezi de acasă, de aceea să lucrezi de pe canapea sau fotoliu nu e ideea cea mai bună. Ai nevoie de un spaţiu pe care să îl asociezi direct cu munca. Dacă nu ai o profesie care să necesite foarte multe instrumente de lucru, probabil că nu ai nevoie de mai mult de un dulap de depozitare aşezat lângă birou.
Ca să eviţi capcanele procrastinării, atmosfera spaţiului de lucru e esenţială. De aceea, atunci când alegi zona din apartament în care să îţi amenajezi biroul, liniştea ar trebui să fie printre primele lucruri de care să ţii cont. Lucrul de acasă se îmbină cu eficienţa atunci când decizi să respecţi o disciplină. Stabileşte-ţi un program de lucru care ţi se potriveşte, foloseşte aplicaţii de time management şi ia mici pauze între task-uri atunci când simţi nevoia să te aeriseşti.